08.07.19

1918 рік. Перша українська адміністрація.

Згадуючи події 1918 року, Лонгин Цегельський так описав призначення першої української адміністріції в Перемишлянах


"XIII.
Перша українська адміністрація.
Як я вже згадав, як секретар внутрішніх справ я мав завдання наладнати адміністративну машину. В будинку намісництва було телефонічне бюро, обсаджене тепер нашими військовими. По ствердженні, що ми маємо телефонічне получення через Винники на схід, я казав получити себе по черзі з кожним повітовим містом. Перші були Перемишляни. Вони вже були в наших руках, але просили дати їм старосту. Цебто, прийдіть і правте нами... Не тямлю вже, хто відповідав мені та повідомляв, що в них нема чоловіка на це становище. Я з місця „ущасливив“ їх старостою, або як у нас це називали „комісарем української республики“. Покликавши з другої кімнати молодого д-ра Пежанського, я спитав його, чи може зараз виїхати до Перемишлян і взяти управу повіту, як комісар української республики.

— Як треба, то можу. А нема нікого старшого? — була відповідь.
— Нема! Ви розумом і тактом старший — сказав я і відповів у телефон Перемишлянам: „Завтра буде у вас староста — д-р Пежанський. Молодий, але розумний“.

Д-р Пежанський дістав письмове назначення і виїхав до Перемишлян військовим автом. Він був „старостою“ в Перемишлянах аж до окупації їх Поляками і був взірцевим адмістратором".

Джерело: Від леґенд до правди. I—XXVIII. Лонгин Цегельський

Немає коментарів:

Дописати коментар