10.07.18

1944 рік. Останній лист о.Омеляна Ковча

"...Я розумію, що ви стараєтеся про моє визволення. Але я прошу вас не робити нічого. Вчора вони убили тут 50 чоловік. Якшо я небуду тут, то хто допоможе їм перейти ці страждання? Вони би пішли (у вічність) з усіма своїми гріхами і у глибокій зневірі, що допроваджує до пекла. Тепер вони йдуть на смерть з піднятими догори головами, залишають свої гріхи позаду себе. Вони переходять міст вічності. З почуттям щастя у їхніх серцях, і я бачив мир та ясність, що розгорталася перед ними, - то, що я говорив їм останнього часу.
Я дякую Богові за його до мене доброту. Окрім неба, це єдине місце, де я хотів би перебувати. Тут ми всі є рівні: поляки, євреї, українці, росіяни, латиші та естонці. З усіх присутніх тут я є одиноким священиком. Не можу навіть уявити собі, що було би тут без мене. Тут я бачу Бога, Бога, який одинаковий для всіх нас, незалежно від релігійних відмінностей, що існують між нами. Можливо, наші церкви є різні, але у всіх них царює той же великий, всемогутній Бог. Коли я відправляю Службу Божу, всі вони моляться. Вони моляться різними мовами, але хіба Господь не розуміє всіх мов? Вони вмирають в різний спосіб, а я допомагаю їм переходити місток у вічність.
Дякую Богові тисячу разів на день за те, що він послав мене сюди. Я не прошу його про нічого більше. Не турбуйтесь та не зневіряйтесь моєю участю. Натомість радійте зі мною. Моліться за тих, хто створив цей концтабір, та цю систему. Вони є одинокими, хто потребує молитов... нехай Господь помилує їх...
Омелян Ковч, 1944 рік.
"

Лист отця Омеляна Ковча з Майданеку


Це лист в'язня концтабору Майданек отця Омеляна Ковча. 25 березня 1944 року він був закатований за те, що допомагав іншим в'язням. Ось що сказав про нього Блаженніший Любомир Гузар:
"Омелян Ковч був сином і священиком одного народу, загинув на землі другого народу, бо рятував синів і дочок третього народу...".

Шкода, що нам в школі на уроках історії не розповідали про цю людину...

Немає коментарів:

Дописати коментар